נגישות

keyboard_navניווט בעזרת מקלדת


black_white

גווני שחור - לבן

color_reverse

צבעוניות הפוכה

readable_content

גופן קריא


font_big

גופן גדול

font_normal

גופן בינוני (דיפולט)

font_small

גופן קטן


reset_accessabilityביטול הנגישות


acessability_statementצהרת נגישות


לוח טיוליםצור קשר
צרו איתנו קשר

מלאו את הטופס ואנחנו ניצור איתכם קשר תוך דקות ספורות

הצהרת נגישות

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר למרבית האוכלוסייה לגלוש בקלות ובנוחות באתר.
התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.

להלן חלק מהפעולות שבוצעו במסגרת הנגשת אתר האינטרנט:

אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש
ניתן לנווט באמצעות המקלדת
תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות
האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים
האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות
ניתן להגדיל את הגופן לשלושה גדלים שונים
ניתן לשנות את הגופן לקריא יותר
הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר לאן הם מקשרים
ניתן לשנות את ניגודיות הצבעים על בסיס רקע כהה
ניתן לשנות את ניגודיות הצבעים על בסיס רקע בהיר
האתר מותאם לעיוורי צבעים

הבהרה

יש לציין כי חרף מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, יתכן ויתגלו חלקים באתר הונגשו. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות. במידה ונתקלתם בבעיה, הנכם מוזמנים לשלוח לנו משוב.

חזרה למדריכים

חן אליעז

מתגורר בזיכרון יעקב, נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר שני בגיאוגרפיה וארכיאולוגיה. מעל 18 שנה מטייל בעולם, כותב מאמרים ומצלם למגזינים גיאוגרפים. מתמחה בהדרכת והובלת מסעות וטיולים למדינות שונות במזרח הרחוק ואירופה. כיום עוסק בשלושה נתיבים עיקריים הקשורים לאהבתו הגדולה: מארגן קבוצות ומדריך טיולים ליעדים שונים. מרצה בפני כל פורום אפשרי ברחבי הארץ על הטיולים, על המדינות, התרבויות השונות והמסעות. כותב מאמרים ומצלם למגזינים גיאוגרפים שונים ולפרויקטים עצמיים. "הקשר שלי למדינות התפתח עם השנים הרבות בהן ביקרתי וטיילתי שוב ושוב, הכרתי את הערים הגדולות, הכפרים, התושבים המיוחדים והנעימים, הכבישים המהירים והדרכים הנסתרות. במדינות אלו אני אוהב את הנופים הירוקים ואת התושבים. ההתקרבות לאנשים היא המעניינת אותי, השיחות עימם, אורח חייהם, מקורות פרנסתם (חקלאות בעיקר) ודרך ניהול חייהם במציאות המשתנה ללא הפסק של דרום מזרח אסיה. מעבר לכל אלו אני אוהב את סוגי המזון, הבישולים השונים, הפירות, השילובים ביניהם, הריחות, הצבעים והטעמים בשווקים ובמסעדות. אני חושב שבין הסיבות הגדולות לנסוע לשם כמו האתרים היפים, הנופים והאנשים טמונה גם הסיבה הנסתרת הזו – הריחות והטעמים שהופכים כל נסיעה למדינות הללו גם לחוויה טעימה. המוטו שלי לטיולים הוא "לטייל לאט, להשתדל לנצל את הזמן היטב, לראות את המקומות והאנשים מבוקר עד ערב". בשנת 2002 יצא לאור ספרו - "פעם אחת בחיים" אודות שנת - מסע שערך עם רעייתו במדינות שונות במזרח הרחוק. עד כה זהו אחד הספרים היחידים, אם לא היחיד שיצא בישראל ומתאר את החוויה של הנהירה אל המזרח, לא למדינה אחת אלא לשלל מדינות. הספר מתאר את הרצון לראות מדינות שונות, אנשים שונים, להשוות ולתרגם את המראות לקודים המובנים לנו – ישראלים. הספר נכתב ביומנים במהלך הטיול ומתקדם בין המדינות השונות והמחשבות שליוו את החבר ורעייתו. בשנת 2012 יצא לאור ספרו השני "מנהגי קמבודיה". ספר המתעד את יומן שליחותו של שגריר סין זוהו דג'ואן (צ'ו טא קואן) בממלכת קמבודיה העתיקה במאה ה – 13. קורותיו, הרפתקאותיו וחייו בממלכה הם העדות היחידה הכתובה מלבד תבליטים, ולוחות אבן לקורותיה של האימפריה הקמרית.

יעדי ההדרכה של חן:
סין, יפן, בורמה, סרי לנקה, וייטנאם וקמבודיה,
יוון, כרתים, קפריסין, סלובניה, קרואטיה, אירלנד, בולגריה, מקדוניה, רומניה, איטליה אנדורה,

טיולי ג'יפים: רומניה, בולגריה, מקדוניה, יוון וקפריסין

 

 

הטיולים הבאים של חן

מכתבי תודה לחן

חן אליז וייטנאם וקמבודיה דצמבר 2016
חן אליז וייטנאם וקמבודיה דצמבר 2016

נובמבר 2016 טיול מסעות לוייטנאם וקמבודיה בהדרכת חן אליעז,
גיא שלום. קל מאד לסיים טיול מאורגן, הרי שילמת את שנדרשת ומכך שסיימת את מחויבותך ורשאי אתה לשוב לעניינך. אולם לפעמים אין זה כך. לעיתים יש חשיבות לתת ביטוי להכרת תודה . רק עתה חזרתי מטיול "מסעות" נוסף,והפעם וייטנאם וקמבודיה בהדרכת חן אליעז. טרם טיול התלבטתי רבות אם לא יהיה זה נכון לבצעו בצורה עצמאית או להצטרף אליכם שוב. לתשובה לשאלה זו יש שם: "חן אליעז"! חד משמעית-מדריך בקליבר כזה הוא הגורם הדומיננטי להעדפת הטיול המאורגן! אתה פשוט חוזר עשיר יותר בדעתך, מהורהר יותר, חושב יותר ומסופק בדעתך עקב הצטרפותך לקבוצתו. תכונתו הבולטת-יכולתו לגרום לחברי הקבוצה לבקש לדעת עוד, מעורר סקרנות ומסופק מנטלית. לגבינו אישית ואף לגבי חברים שנסעו איתנו הרי שמעתה נחפש להצמיד את שמו לטיולינו הבאים לאזורים אלה. דוגמא: יעד כמו הודו שאני דוחה מזה שנים במחשבה שלא יתאים לי-מרגיש עכשיו שניעורה בי סקרנות לגביו בהדרכת חן. ועוד: אנחנו נוסעים ותיקים הנוהגים ליסוע פעמיים בשנה ואף יותר. מכך אומר: אתם גיא באמת הטובים מכולם -בכל הפרמטרים. תודה,וכמובן נמשיך "להיפגש".
נתי גולדשמידט.

חן אליעז, בורמה ינואר 2012
חן אליעז, בורמה ינואר 2012

ושוב יצאנו לדרך , לתור את העולם .
פעם, כשנסענו לויאטנם היינו  "נוער" . נוער, בואו לכאן. נוער, הקשיבו. נראה שבעיניו של חן, בגרנו קצת. עכשיו אנחנו "משפחת מסעות". האמת, היה כיף להיות "נוער" אך גם להיות חלק ממשפחת מסעות, זה לא רע.
מרבית חברי הקבוצה מכירים זה את זה , ואת חן. המצטרפים התקבלו בברכה ובחום. ומכאן, בתמצית, קצת על מאורעות ואנשים.

אירוע מכונן ראשון, כמובן, אי הגעתן של המזוודות של גאולה ואפרים. לכל הדעות ביש מזל. כולנו הצטערנו על כך, והגדילו לעשות אלה שאינם מכירים ממש טוב את גאולה, שהציעו לתת להם תחתונים ופרטי לבוש אחרים. חברה היגזמתם! עדיף לקפוץ ממרומי ה"פופה" מללבוש תחתונים של אחרים. נכון גאולה ?
איתן , כל מילה שנאמרה , גובתה בשיר, על כל מילותיו.  אין עליך ! הגדיל להסביר לאחר שראינו את הבודהה הכלוא, שהמבנה המפואר שליד נבנה ע"י המלך סידהרתא ע"מ להראות למלך הכלוא איך חי מלך חפשי ......למזלנו הרב נקרתה בדרכנו שיירה חגיגית של משפחות המלוות את ילדיהן ( מגיל שלש והלאה) לשהות זמנית במנזר. חוויה אדירה לשכמותנו. כרכרות מקושטות ומשפחות לבושות בגדי חג, נרגשות, מוזיקה מושמעת ברמקולים צרודים, ח ג י ג ה .

גם מרים נהנתה מאד, עד כדי שבחרה להצטלם ליד החמור שהוביל את אחת הכרכרות. מרים בחרה, אך לא כך החמור. הוא בעט והפיל אותה. בדרכה סחפה עמה גם את ישראל. החוויה הסתיימה לשניהם כשהם שרועים על הכביש. לא נורא, כמו שאמרה מרים : "אז יהיה לי סימן כחול" ....

בדרכנו להר הפגודה הבלתי גמורה , ילדים וצעירים, התנדבו לעזור לנו בקטעים הקשים של הטיפוס.

מאד התרשמנו מהאדיבות, והושטנו ידנו בתודה לקבלת העזרה. כך גם בירידה הקשה. יונת , נעזרה בצעיר חביב אשר לא הירפה ממנה עד לקצה המסלול, במקומות שלגמרי לא נזקקה לו. אך מי תוותר על ליווי של עלם חמודות , בגילנו המתקדם?

הרי זה לגמרי מחמיא עם ה"all included " ודאי לא יונת. הסתכלה עלינו מתחתית ההר ביוהרה ובשחצנות , אוחזת בידו של העלם.

בסוף המסלול הגיש הבחור את החשבון – לא אלף, עוד, עוד, עוד.

לא להתבלבל, גם אנחנו שילמנו למלווים, במחיר של לא " all included" .

גם דרמות קטנות לא נחסכו מאיתנו. פעם אחת רחל איבדה את הארנק, על כל תכולתו כסף, כרטיסי אשראי, וכו'. הדרמה היתה קצרה הפעם, הארנק נמצא.

וכשזה קרה שוב באינלה, זו היתה דרמה. הארנק פשוט נעלם ! רחל ויאיר -  המלווה הנאמן, כבר טיכסו עצה, מה עושים עכשיו. איך מודיעים, למי, ואיך מסתדרים בהמשך. הפתעה ! הארנק נמצא בחדר, מתחת לפח האשפה . איך ? לא ברור.

סוף טוב, הכל טוב !

ומכאן, לויכוח/ריב על התור לפיפי . וואו , ממש ענין ! זו נדחפה לזו, זו אמרה מה שאמרה, זו הלשינה "לאח הגדול" האח הגדול נזף באח הקטן,..... ח ג י ג ה !

זוכרים שהיינו בגן הילדים? זה היה מזמן.......

פנינה , הו פנינה, דמות ציורית וצבעונית תרתי משמע. אני הייתי מכנה אותה

"אלת השפע". סיכות בשיער האדום – בשפע, תכשיטים – בשפע, לבוש – בשפע.

צחוקים – בשפע, והכיבודים מעיין נובע. לא לשוא חן העביר אותה לביזנס.

רצה שקרן השפע, תהיה לידו. באידיש עסיסית ניהלה משאים ומתנים בשווקים,

והצליחה. חזרה עם כמה קלוגרמים של מחרוזות.

באחד הערבים ישבנו בלובי המלון , ופנינה היתה אמורה לבוא ממסג'. אמר מישהו ,

היא תגיד : אין דברים כאלה....ואכן הגיעה אלת השפע והמשפט הראשון היה – אין דברים כאלה.... וקיבלנו פירוט מדויק איך רחצו לה כל אצבע בנפרד בכפות הרגלים, בלימון, ובשאר ירקות . וכן הלאה וכן הלאה.... ההנאה צרופה שלה, עשתה הנאה לכולנו מהסיפור העסיסי.

יאיר , הגיע אלינו , לראשונה בטיול קבוצתי, ולא הסתיר את הרגשתו "מה אני עושה פה ? "  הסתתר הגנרל מאחורי פנקס ועט, ורשם תקציר ממילותיו של חן. עד אשר

הפשיר , והבין שאפשר פשוט להנות בחברת אנשים נחמדים, אשר באו כולם להנות .

קבלנו אותו באהבה, וכבשנו אותו. יאיר הגנרל  , נכבשת בפעם הראשונה ?

לאחר מספר ימים של טיול הצהיר שהוא מוכן לנסוע שוב בקבוצה. התנאי היה שזה יהיה עם חן.  קבלו עדכון, יאיר נמצא, ממש עכשיו, עם חן, בויאטנם.

עמירם, אנחנו מאד מצטערים שנאלצת להפסיק את חופשתך, בהוראת משרד הפנים הבורמזי. אבל אתה יודע. עם החונטה לא כדאי להתחיל. המשפט שערכת לחן, בהוראת השלטונות, היה הוגן וראוי. אל תהיה מופתע אם החונטה תזמין אותך לשמש

שופט בארצם הנאורה.  על כל פנים, מהנקודה בה אני ראיתי את חן, בתחילת ההצגה

נראה היה די מתוח וכוסס צפרניים. כנראה שזה היה משכנע. המתח היה להתרגשות,
ואת הסוף כולנו יודעים. 
לפעמים, לעיתים נדירות... צריך היה לחלוץ נעליים. ואח"כ כמובן גם לנעול אותן.

אבי שני, נעל סנדליו ועלה לאוטובוס. אך אויה, הסנדלים אינן שלו. טרח וירד מהאוטובוס ושוב, אויה – הסנדלים אינן שלו. השלים עם העובדה שמישהו חמד את סנדליו, אלא שאז להפתעתו – סנדליו קרצו לו מתחת לספסל האוטובוס. אבי שכח שהוא חלץ אותן והשאיר באוטובוס, כפי שאמר המדריך.

ובשוודגון, מישהו נחמד הסכים לצלם את הקבוצה בכל המצלמות של הקבוצה. בתום

הצילום, אבוי, אבי טוען שמצלמתו הוחלפה. זו לא המצלמה שלו. היתה שלו ! 

לקינוח, בשדה התעופה בבנגקוק, נעלמה לאפרים העגלה, עם כל תכולתה : כרטיסי טיסה, דרכונים, וכל הדברים החשובים באמת. הבטחון התאילנדי הוזעק, ושר הבטחון

שלהם היה בדרכו לשדה... אפרים מתרוצץ בפרוזדורים האינסופיים של השדה, ופתאם מגלה את העגלה שלו מוסעת ע"י מרים. מרים נאחזה בעגלה, אני תפסתי! עד

שהבינו שבעצם עכשיו העגלה של עמירם ומרים  חסרה , על כל תכולתה החשובה. ואז עמירם רץ לחפש. ועדיין, כוחות הבטחון בדרך לשדה..... העגלה נמצאה נטושה באמצע הדרך. ובא לישראל הגואל. הכוחות המזויינים חזרו לבסיסם.

מה שבטוח ששניים מהחברים כמעט קיבלו התקף לב, לפי הסיפורים- כך גם חן.

ואחרון חביב, חן שלנו, אשר לרובנו ככולנו יש ילדים בגילו, אין עליך ! מעבר לכל

הסופרלטיבים שכבר נאמרו, הרגשת הבטחון שאתה נותן, שיש על מי לסמוך, ולכל בעיה יש פתרון, היא מעצימה את הרגשת החופש, ואת ההנאה. הערך המוסף של

הנרות שהשטנו, של המתנות הקטנות, לא יסולא בפז. אוהבים אותך.

מקווים להתראות בטיולים נוספים , ואולי גם בינהם בארץ הקטנה שלנו. 

חן אליעז, סין 9.2011
חן אליעז, סין 9.2011

מזרע ‏27/09/2011


שלום חןהיקר.

אני רוצה להודות לך מאד על הטיול לסין שהשתתפתי בו בהדרכתך.

כמו שאמרתי לך כבר בע"פ, אני רואה את עצמי בר מזל שבחרתי בטיול הזה איתך.

התרשמתי ונהניתי מאד מהידע הרב והמקיף שלך בכל מה שקשור לסין: היסטוריה, ארכיאולוגיה, גיאולוגיה גיאוגרפיה, תרבות ואמנות, ... הכל. וגם מכושר הביטוי וההרצאה שלך שעשו כל רגע בטיול למעניין ומהנה.

כבר שנים אחדות שאני רוצה ומתכנן לנסוע ולטייל וללמוד על סין. זה נראה לי חשוב ומרתק. והיה חשוב לי לעשות זאת באופן היסודי והמקיף ביותר שניתן. ובאמת, אני מרוצה שבטיול הזה עשינו את המירב האפשרי.

למדתי וחוויתי הרבה, ומטען זה ילווה אותי מעתה שנים רבות. וכל זה בעיקר בזכותך.

מלבד החמר הרב והחוויות שצברנו, גם התרשמתי מאד מהתכנון, האירגון והלוגיסטיקה של הטיול. הכל דפק מאה אחוז. אפס תקלות. (שעלולות לקרות תמיד). המדריכות המקומיות שדאגו ועזרו בכל הלוגיסטיקה המקומית. המלונות המצויינים, האוטובוס הנוח שהיה תמיד בזמן ובמקום הנכון. הטיסות הפנימיות, המופעים, זה לא פשוט. אני מניח שמאחורי כל זה היתה מחשבה רבה, תכנון אירגון וניהול מעולים. וגם כאן נוכחתי בידע ובניסיון שלך, ובתמיכה של חברת "מסעות", שאיפשרו לנו לנצל את הזמן באופן היעיל ביותר עד תום.

אני סבור שגם הצד החברתי היה מוצלח. קבוצה קטנה יחסית, אחידה, פחות או יותר בגילים וברקע האישי. גרמה שנרגיש בנוח אחד עם השני. וגם כאן התרומה שלך הורגשה. השירים שקראת לנו בשעות הפנאי היו יפים ומתאימים לסיטואציה. התרשמתי מכך שאתה גם עוסק בתרגום שירה סינית לעברית. זה יפה וחשוב מאד. והוסיף הרבה לטיול.

לסיכום: אמנם הטיול לא היה זול בשבילי, אבל יצאתי בהרגשה טובה שקיבלתי תמורה מלאה להשקעה בו. וזה בעיקר בזכותך. ועל כך אני מודה לך מאד. אזכור אותך לטובה ואמליץ לכל ידידי לטייל איתך.


שלך בהוקרה

מיכה אמסטר.

חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 12/2012
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 12/2012
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 12/2012
חן אליעז, סין 2013
חן אליעז, סין 2013

להנהלת חברת "מסעות."

השתתפנו בקבוצת טיול לסין (7-25 לספטמבר  2013 )של "מסעות "בהדרכתו של חן אליעז.

הטיול היה מוצלח מאד, מתוכנן ומבוצע ברמה מקצועית גבוהה.

לחן יש מגוון רב של ידע, השכלה ויכולת אישית ,להנהיג קבוצת מטיילים בהצלחה רבה, במשך תקופה ארוכה יחסית.

חן בקי  היטב בכל תחומי החיים בסין : במורשת, בהיסטוריה, בגיאוגרפיה, בשירה ובתרבות הסינית, בבניה ובאדריכלות.

חן  מתנהג בנועם הליכות ונהנה להדריך, עם חוש הומור מיוחד,  הרבה סבלנות, רגישות ותוך מסירות ואכפתיות מכל אחד מהמשתתפים.

תכנון הטיול של חברת מסעות היה מעולה, בנוי נכון ומושקע היטב. הרגשנו שקיבלנו תמורה מלאה.

לסיכום, חן אליעז הוא מדריך טיולים מעולה,  מקצועי ,מנוסה, בעל ידע רב ,ויכולת להוביל קבוצה לאורך זמן.

עליזה וצבי רובוביץ 

חן אליעז, סין 2014
חן אליעז, סין 2014

קבוצת סין, 11/2014

חברים וחברות יקרים כולכם ביחד, וחן אחד יחיד ומיוחד...

כאשר התקשרתי לחברת מסעות, לא ידעתי מה עומד להיות

חשבתי סין ..נו מה כבר יוכל להיות.., מי פילל שאפגוש כל כך הרבה  בעלי דעות..

חשבתי..נו בטח פנסיונרים כמה סטלנים בוגרים, ואז ראיתי את  גידי שמוריד את הגיל הממוצע לעשרים

חשבתי .. טיול של  מבט מהחלונות, והנה טיול של הגשמת חלומות....

אנשים מדהימים כל אחד מעניין,..  מיטיב לזכור ואת התכנים לשנן..

הייתם יחד ברוב מדינות המזרח, ראיתם שקיעות של שמש  וירח שזרח,

שמעתם את חן מספר ומספר, ועדיין,בסין, גיליתם שהוא יודע ויודע עוד יותר..

נכון שכולכם יודעים את מה שקורה בעולם, אבל חן, אני חייבת לציין יודע הרבה יותר מכולם,

רציתם פוליטיקה ? הוא היודע,רצית מוסיקה הוא השומע,

רציתם אקרובטיקה ..נו באמת קטן עליו, ואתם חשבתם שהוא עוד בגיל החלב..

תשעה עשר יום אוטוטוט עשרים..., חווינו ימים חמים וקרים,

צחקנו ,דיברנו, החלפנו דעות, חבורה נהדרת!!  אין עוד כזאת

כמה אנשים מונה החבורה ?עשר ועוד עשרה...

..אמנם הרעיון קצת מהתחת, אבל גם כאן המתמטיקה מנצחת

חמישה זוגות, ארבעה שהן שלוש אחיות וחברה (מה שנקרא משפחה מרחבת)

שלוש שהן שתיים ודודה אחת ומיוחדת,  שני יחידים גבוהים ויפים אין בהם מום..בלי עין הרע

ואחד שהוא יחיד ומיוחד ושמו גידי  הצימוק בחבורה     

.בואו חברים נרימה כוסית לחיים, איתכם הגבול לא עוצר גם בשמיים..

תודות לאפרים החוט המקשר, וגאולה שבלעדיה הוא לא מסוגל ליותר...,

והתודה הכי ענקית באמת עם כל הלב, לך חן, על המאמץ ,ההקרבה ,העברת הידע,,

ובעקר על יחסך המלבב!!אוהבים אותך מאד ולך נאמנים

שנשיך עוד הרבה לטייל..עד מאה ועשרים !

שלכם, דורית סדובסקי

חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 2014
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 2014

חן שלום,

תודה רבה על טיול מרתק, מרחיב אופקים, ומהנה.

אישיותך המיוחדת, והרגישה, והאינטלקט בו נחנת היא זו שתרמה להצלחה הגדולה של הטיול.

אין לי ספק שבעתיד אצטרף לטיולים נוספים שלך

שא ברכה,

והצלחה

ליאת.

חן אליעז, יפן 2016
חן אליעז, יפן 2016
חן אליעז, יפן 2016
חן אליעז, בורמה 2/2017
חן אליעז, בורמה 2/2017

דברי ברכה בסיום טיול למיאנמר עם חברת מסעות בהדרכת חן אליעז (2/02-15/02/2017)

רציתי בדברי לשלב שמות של מקומות (יאנגון, באגן, מנדליי, אווה, ההו, פינדאיה ועוד...)

שמות של גיבורים ומלכים (אונג סאן, אנויאטה, אנאווארטה, מאנוהא ועוד...)

שמות של ניצחונות ושל תבוסות

שמות של סטופות ופגודות (שוודגון, סולה, אנאנדה, הר פופה, מאהמונית קוטודאו ועוד...)

רציתי לצטט קטעים נבחרים מהאמונה הבודהיסטית (מכתבי הטריפיטאקה)

רציתי להזכיר שמות של עמים ושל קבוצות אתניות (מון, שאן, דאנו, אינתה, פא-או ועוד...)

של נהרות ושל אגמים ... (אירוואדי, פינדאיה, אינלה  ועוד...)

אך מהר מאד הגעתי למסקנה שכל ניסיון פזיז לנסות לסכם או לעשות שימוש כלשהו

בהר האינפורמציה שקיבלנו ממך חן, במהלך הטיול, נידון מראש לאי-דיוק ולכישלון...

לכן אסתפק הערב בסיכום כללי של הטיול מנקודת המבט הפרטית שלי:

לטיול טוב יש לדעתי צורך בעיקר בארבעה מרכיבים חשובים:

          1).  חברה טובה

          2).  קבוצה טובה

          3).  יעד טוב

          4).  מדריך טוב


לגבי החברה:

חברת "מסעות" הוכיחה, ולא בפעם הראשונה, את אמינות הבטחותיה

בבחירת המדריך, בתכנון המסלול, ברמת השירותים וברמת המדריכים המקומיים.

את היד הדואגת של חברת מסעות אפשר היה לחוש אפילו במרחק אלפי ק"מ מטבריה

ועל כך נתונה תודתנו.

לגבי הקבוצה:

נפגשנו לראשונה לפני פחות משבועיים,

אנשים זרים... ממקומות שונים... עם הרגלים שונים... עם ציפיות שונות... עם אופי שונה...

והיום אנחנו מרגישים כחבורה מלוכדת, כמעט והיינו לקרובי משפחה...

זה לא קרה מעצמו, אני יודע שכל אחד מכם, כל אחד בדרכו, תרם את תרומתו הייחודית לכך

ועל כך תודה רבה לכולכם.

לגבי שני המרכיבים הנוספים הדרושים לטיול טוב:  יעד הטיול   ו- מדריך הטיול

אני רוצה, ברשותכם, לפתוח בציטטה

אני מניח שחן מכיר אותה אבל לדעתי היא מתאימה מאד למעמד זה:

"קלמאדלהתעלםמארץהקסםהזו.

בתקופהעצובהזושלחומרנותאתהיכוללחיותשניםביןבניאדםולאלהכירםכלל.

אנשיםמתוחכמיםוערמומייםאינםיכולים לראותקסם.

ארצותפלאמתגלותרקלפשוטיהמחשבה…

האנשיםהמכווניםנכוןלסביבתםמגליםדבריםחבוייםומוזרים,

נפלאיםעודיותרמכלהמוזכרלעיל.

הםרואים צפריםהמבהיקותבאורהשמש ופרחיםהמעטריםאתהדשא.

הם קוראיםפירושעסיסילמיליםושומעים נגינותמופלאותמרחפותבאוויר…"

דברים אלו נכתבו שנתיים לפני נפילתה הסופית של בורמה בידי בריטניה בתום 60 שנות מלחמה.

היה זה בשנת 1884 והקטע נכתב ע"י המייג'ור אנריקז בספרו   A Burmese Wondrland''

מאז נכתבו דברים אלו עברו כבר 133 שנים.  מים רבים זרמו מאז בנהר האיראוואדי.

בורמה עברה מאז שנים טראומטיות של כיבוש יפני ושל מאבק לעצמאות.

גם כמדינה עצמאית עברה בורמה משברים ותהפוכות.

אני לא בטוח שאכן כולנו בנויים מאותו חומר של 'אנשים פשוטי מחשבה'

אשר רק להם יכולות להתגלות ארצות הפלא...  כנאמר בציטטה שהבאתי ...

אך בכל זאת אני מאמין שהצלחנו, בעיקר בזכותך ובעזרתך חן, להציץ אל חלק מהסודות,

אל חלק משפע הדברים החבויים, הנפלאים והמרתקים החבויים בנופיה ובאנשיה של בורמה,

הארץ בה עמד הזמן מלכת לפני שנים רבות וגם כעת הוא זורם לו בקצב בורמזי

שונה ואיטי מאשר בכל מקום אחר שהכרנו...

חן, אני רוצה להודות לך על שידעת למלא את הרווחים הרבים שבין עוד ועוד חליצות סנדלים

בעושר בלתי נדלה של היסטוריה מרתקת, תרבות מדהימה, מיתולוגיה עשירה ואמונה עמוקה

וכל זאת בידע חובק תרבויות טבול בלב רגיש ואוהב לבורמזים, לבודהיזם ולכל מה שביניהם.

בזכותך הפכו אינספור הפגודות והבורמזים טובי הלב, החיים בהרמוניה מופלאה עם סביבתם,

מעולם ישן ונעלם, לעולם חדש וקסום...

על כך חן, המון, המון תודות.

נדמה לי שכשאחזור לארץ הקודש, יחייב אותי הטיול הזה לבחינה מחודשת של כמה מוסכמות:

מהי  חוכמת שליטים...?   מהי אכזריותם...?   מהי כסילותם...?

מה זה  'עם עתיק'...?

מה זה  'עם לבדד ישכון'...?

מה זה  'עם סגולה'...?

מה זה  'עם הספר'...?

מהי  אמונה...?

אני יודע שהעולם המודרני יכבוש בסופו של דבר גם את בורמה

עוד לא הומצאו החומות שיוכלו לעצור את  קוקה קולה, את מקדונלד  ואת מיקרוסופט

כבר אפשר לחוש זאת באוויר ובאווירה...

אך אני לגמרי לא בטוח שאני שמח על כך...

         תודה רבה לכולכם

          תודה רבה לחן

          תודה רבה לבורמה ולבורמזים

                                                            על חוויה שנישא עמנו לשנים רבות.


אהוד

חן ליעז, בורמה 1.10.17
חן ליעז, בורמה 1.10.17

לכל חברי הקבוצה,
היה נעים לטייל בחברתכם במיוחד אתה דמתי. היה ממש כיף.
ואתה חן אין עליך . פשוט משכמך ומעלה.
היית מעל ומעבר לציפיות . גישתך הנעימה הידע הרב, ואהבתך את העם הבורמזי שאת זה הצלחת להנחיל לנו.
מקווה לטייל איתך בהמשך,
יצחק

חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 12.17-1.18
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 12.17-1.18


טיול לויאטנם וקמבודיה, דצמבר-ינואר 2018

חן היקר,

טרסות אורז גולשות במדרון ההרים,
בקתות עץ דלות לצד בתים מפוארים,
תעלות מים מוכנות להציף את השדות,
הכפריים, בכובע קש מחודד , בין הגדות,
תאו רובץ או עובד – עוזר בחקלאות,
ולאיסוף הדגה  - מחכים לגאות.

מפרץ האלונג הפסטורלי, אונייה מהסרטים,
הדרקון דאג לנו למראות מהממים,
האנוי הבירה, ורוחו של הוצ'ימין הנשגב,
שהוביל את העם מאז ועד עכשיו.

וכל היופי הענוג והציורי,
מואפל על ידי צל מלחמה נוראי,
העם הוייאטנמי לא שוכח,
גם אם אולי סולח...

הוד והדר של הואה הבירה,
פאר , פורצלנים וזהב בעיר האסורה,
מיכללה מחמירה של קונפוציוס החכם,
וסיפריה, שיופיה והדרה לא הועם.

הויאן, עיירה יפהפיה ,צבעונית, תעלות וים,
העם הצ'אמי כבר לא איתנו, אך בדאננג , מוזיאון לזיכרו קיים,
קו רוחב 17, ותעלות ויאטקונג מצמררות,
סאיגון עליזה, ועליה הוצ'ימין מפקח בקדרות.

אחרי שניצלנו בסאיגון מנסיעת ריקשות אתגרית,
קיבלנו צ'יפור בדלתה – כרכרות , שיט, והופעה אומנותית,
והופ אנחנו בקמבודיה, באנגקור המדהימה,
מעצמת עבר מפוארת , רווית כישרון ויצירה,
ארמונות ומקדשים שלא יאומנו, כמו חלום,
לעומת בתי סירה עלובים, וחיים קשים היום.

כל החוויות, והכניסה לעולם של ויאטנם וקמבודיה, לא היה מתאפשר ללא המדריך המופלא חן אליעז, שבזכות הידע העשיר שלו על ההיסטוריה ואורחות החיים בחבל ארץ זה, והאהבה והקשר העמוק שלו לכאן, הצלחנו לחוש, לספוג, להעמיק ידע, וגם להרגיש קירבה ואהדה לעמים שחיים כאן.
תודה ,חן ,על ההסברים, הסבלנות, היחס החם, השיתוף, האירגון, הדאגה לפרטים קטנים כגדולים.  תודה על האוכל המעניין, ארוחות הגורמה בגנים ובמלונות מלאי האווירה.
נהנינו מאוד, ואנו חוזרים ארצה עם מטען של חוויות נפלאות .
יישר כוח , ולהתראות בטיולים הבאים.

נחמה וצביקה קרמס.
קבוצת טיול דצמבר ינואר 2018 , המדריך חן אליעז, חברת מסעות.
 

חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 2.18
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 2.18

לחן תשואות בראוו,
על ניהול חבורת נוער שובבה בקור ובחום בהרים ובשדות בנהרות ובאגמים
במסע מרתק מלהיב ומלמד
לחברה שהצטיינו בכול. וזרמו כמו נהר המקונג
הרבה חוויות חדשות בטיולים הבאים.
מהגרצים. אהובה ויוסי

בוקר טוב חברים
כמו כל חוויה טובה, גם הטיול הנפלא שלנו הסתיים
מודים לחן על הדרכה מעולה, ארגון נפלא ונועם הליכות.
ולכם חברים, תודה, היה כיף לבלות בחברתכם, נעמתם לנו מאד מאד
מקווים להיפגש ומאחלים לכלכם חזרה נעימה הביתה והרבה טוב
שלומית ואריה 

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים....
ואכן הגענו ראינו וחווינו ,למדנו המון ונשאר טעם לעוד
תודה לחן ותודה לקבוצת האנשים הנהדרת .
שנהיה בריאים ונמשיך לגלות מקומות קסומים
ממזל ואביגדור סמל

קבוצה יקרה חן היקר,
שלושה דברים צריכים להתקיים להצלחה של טיול
בחירת המיקום מקופסת החלומות שלנו
קבוצה נהדרת איכותית שיודעת  להתנהל כקבוצה
ומדריך שמוביל את החלום והקבוצה
וכאן הכול התקיים...
מאחלת לכם שלא תפסיקו לטייל לעולם
ולך חן תודה רבהֱ
משוש ואלי

תודה לחן על הטיול המרתק  ולקבוצה הנפלאה על הימים הנעימים
.

 

חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 2.2018
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 2.2018
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 2.2018
חן אליעז, סין 9/18
חן אליעז, סין 9/18


לכ'
מר גיא רווה , מנכ"ל מסעות
[email protected]

א,נ

הנדון: חוות דעתנו על חן אליעז מדריך הקבוצה
                טיול לסין ספטמבר 2018

חזרנו בתחילת השבוע מטיול לסין בהדרכתו של חן אליעז,
חן הוא מדריך "מעולם אחר".
לראשונה נסענו למזרח אסיה – סין, כמובן עם חששות ממדינה שונה במהותה ממה שהכרנו בעולם המערבי.
אנו נוסעים פעמיים - שלוש בשנה לחו"ל. זו פעם חמישית שנסענו לחו"ל בצורה מאורגנת, עד כה נסענו בצורה עצמאית.

נהנינו מאוד לספוג עולם אחר לראות לשמוע ולהריח תרבות שונה.
מדריך טוב הוא הציר המרכזי שעליו נסוב הטיול להצלחה או כישלון.

לימדתי וניהלתי במשך 35 שנים וגם כיום אני מכשיר חונכים לפרחי הוראה באקדמיה.
אני יכול להבחין בגישה של חן למטיילים הסבריו הנעימים וחומר הרקע שנתן לנו בכל אתר ואתר שהיו מעולים.
הסבריו קולחים וענה לכל שאלה בנעימות והפגין ידע רב ומעמיק,
בעל חוש הומור.
חן דוגל בגישה "המטיילים שלי הם בראש סולם העדיפות"

את שמו אני מתכוון להפיץ הלאה לכל חבריי ומכריי.

בכבוד רב,
יצחק וסמדר זמיר
רח' הנוטר 30 א'
קריית חיים   2630749
 

חן אליעז, יפן 10/18
חן אליעז, יפן 10/18


שתי תודות בסיום הטיול ליפן:
תודה ראשונה לחברי הקבוצה
נפגשנו לראשונה לפני כשבועיים,
אנשים זרים... ממקומות שונים... עם הרגלים שונים... עם ציפיות שונות... עם אופי שונה...
והיום אנחנו מרגישים כחבורה מלוכדת, כמעט והיינו לקרובי משפחה...
זה לא קרה מעצמו, אני יודע שכל אחד מכם, כל אחד בדרכו, תרם את תרומתו הייחודית לכך
ועל כך תודה רבה לכולכם.

תודה שניה, תודה ענקית, לחן
אולי יפן נוצרה, כפי שסיפרת לנו, על ידי מכת חרב של האלים על מימיו של האוקיינוס
אבל את "יפן שלנו" אתה יצרת, חן, כחוויה רב חושית הממזגת בין המקומות לסיפוריהם.
אני מודה לך על שידעת להעשיר את נופיה הקסומים של יפן גם בסיפורה המיוחד של הארץ הזאת
על שידעת לפתוח לפנינו אשנב אל האנשים ואל התרבות שהם כל כך שונים מהמקובל במקומותינו
על שהשכלת להאיר בפנינו פרקי היסטוריה חשובים ומרתקים שלבושתנו אינם נלמדים במקומותינו
וכל זאת בידע עשיר וחובק תרבויות וברגישות אנושית מיוחדת.
כמו תמיד, חן, הוסיף לי הטיול אתך חלק מרתק נוסף בפסיפס הענק הנקרא "משפחת האדם".
על כך חן, המון, המון תודות.

וכמו לאחר טיולים קודמים שעשיתי עם חן למזרח הרחוק,
גם הטיול ליפן גורם לי לבחינה מחודשת של כמה מושגי יסוד:

מהי  חוכמת שליטים...?   מהי אכזריותם...?   מהי כסילותם...?
מהו כבוד...?  מהי משמעת...?  מהי נאמנות...?  מהו סדר...?  מהו ניקיון...?
מהו היחס הראוי למסורת...?  לדת...?  לאמונה...?
מהו היחס הראוי לעבר...?   לגיבורי העבר...?
ומה זה  'עם לבדד ישכון'...?

תודה רבה לכולכם
תודה רבה וחן חן לחן

    על עוד חוויה שנישא עמנו לשנים רבות.

אהוד

 

חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 11.18
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 11.18

לסיום הטיול כתבתי כמה דברים קצרים אך מרגשים... שימו לב מובעת בהם הערכה ותודה למדריך שמשך 17 יום, בנחישות ראויה לציון תיווך לנו את עולם דרום מזרח אסיה העתיק והמורכב. ייקח פחות מ 5 דקות להקשיב תצטיידו בערכות שמע מצלמות איכותיות וטישואים...


מר חן הוא מיסטר צ׳ן התגלה מיידית כמקרה מובהק של פיצול אישיות ילד טוב זיכרון יעקב המגלה בנסיבות מיוחדות אהבה והזדהות מוחלטת עם ויאט-נאם, קמבודיה ובתוך כך הוא מצליח לעשות לנו באלגנטיות חינוך מחדש עד ששכחנו לגמרי תוך יומיים וכלום מי הטובים ומי הרעים בסיפור ״המקראי״, כלשונו של המקום.
וכך בעוד אנחנו חוצים את כל רחבי אינדו ציינה באוטובוסים, סירות קליפת אגוז, מטוסים וברגליים חן מתווך לנו את ההיסטוריה המקומית מן המאה הקודמת וצפונה 1000 שנה לאחור, את החינוך הדתות הפילוסופיה שיטות המימשל, כלכלה ופרנסות מקומיות החל בשבטי הצפון והמשך בדרום על המקונג המרתק, שמענו על בוטניקה ועל גיאולוגיה במפרץ הלונג, על ארכיאולוגיה שירה סיפרות מקומית ״וכתבים מקראיים״ הלא הם כתבים בודהיסטים ואינדים, סיפורי נוסעים ועדויות ארכיאולוגיות מרתקות וגם אהבנו את פרוואטי אלת הכוח הנשי ואת היפות מכל הן האפסטרות שהדליקו כל דמיון בתיווכו הגרפי האוהד של חן. ועוד ועוד תקצר היריעה. נגענו בעלה קיבלנו סמינר של שעה, ביקשנו המחשה קיבלנו הרצאה בקולנוע או סיפרות או מוסיקה .
.

בהשפעת החוויה של השינוי והחשיבה הפוליטית שהתהפכה לה בגמישות 180 מעלות, צעדתי ביום הביל אחד עם כרמית ושוחחנו על עניני עיצוב תודעה, הבניית מציאות וכו, וכרמית שהיא כידוע חכמה ופרקטית שאלה אותי לאן באופן מעשי היא יכולה לקחת את זה. זאת שאלה של תלמיד חכם, שהרי כלל ידוע הוא שהמעלה הנעלה ביותר של הלומד היא היכולת להעריך וליישם. אז ניסיתי לסכם לעצמי לאן אני יכולה לקחת את כל הידע שספגנו בשבועיים האחרונים: והנה המסקנות:
0. פרופופורציות קודם כל נרגיע, ישראל היא לא מרכז העולם יש איזה כמה מליארדים שלא שמעו עלינו וגם לא מתרגשים ממה שיש לנו להציע במוסר ושיפור העצמי.
0. קצת צניעות: היו עוד עמים ותרבויות עתיקות ומתוחכמות אמיצות ושוחרות עצמאות מלבד ישראל
0. טוב לשמור על חשיבה פתוח וגמישה הרי למדנו בדרך מקורית וחדשנית איך אפשר לתמרן אותנו על אמריקה הו צי מין סוכנים כתומים ושאר צדיקים,
חן יצרת עניין הולך וגובר מיום ליום, הזמן עף למרות האינטנסיביות והדרישות הרציניות.
גם התקדמנו, מחבורה של הופה נחרופה, עד ליום שבו נקראנו בהתלהבות לנוער ״ נוער בואו הנה״ .
חן היית לא פחות מאיש אשכולות שילוב של ידען גדול, מדריך מרתק שחקן לא קטן ומורה גדול. גם הצלחת לשכנע אותנו כשפתחת חלונית לפירסום בורמה יפן וצפונה. שניפגש רק בטיולים יפים ושאר שמחות.

טובה גילת
בשם קבוצת חברים מטיילים שאירגנה של תקוה פרלסון.

חן אליעז, יפן 3.19
חן אליעז, יפן 3.19
חן אליעז, יפן 3.19
חן אליעז, יפן 3.19
חן אליעז, יפן 3.19

חן, כמה מילים דרך מבט עיני.
הצטרפתי לטיול לאחר לבטים רבים ( מסיבות אישיות) ואני לא מצטערת לרגע. לא חשבתי שאוכל ללמוד, לחוות ולהנות כל כך בזמן קצוב של שבועיים וזאת יאמר לזכותך, אתה מקצוען: שילבת ידע רחב, יצרת חוויות של טעם, ריח וצבע. שילבת בחוכמה רבה, הסטוריה, טבע, שווקים, מוזיאונים והווי.
חשפת בפנינו עולם של תרבות, מסורת, מקומות, רוחנויות, עבר והווה, ישן מול חדש, עולם ומלואו, באופן אינטלקטואלי, קוגניטבי, רגשי, קולינרי ואסטתי. והכל יחד שולב במינונים הנכונים כך שכל אחד יכול היה לחוות ולהנות מהחוויה הנקראת יפן.
ניכנת בתכונות וביכולות של מורה מקצוען, המגיע ונוגע בכל אחד מתלמידיו, ידעת להביא קבוצה של אנשים הבאים מתחומים ומרקעים שונים שאינם מכירים  להיות יחידה אחת קשובה וממושמעת.
זו הייתה חוויה והנאה צרופה.
תודה וחג שמח
טובה נחום.

חן אליעז, סין 4/19
חן אליעז, סין 4/19

מיסטר צ'ן (חן) שלום רב,
אין זה יאה ונהוג להתבטא בנושאים כאלה ביום הזיכרון לחללי וגיבורי צה"ל. אך הבטחתי, ועל כן אקיים, לערוך ולכתוב תגובה אישית להערכת והוקרת פועלך במהלך הדרכת הטיול בסין. בעיקר, בשל הסיבה שעם שובנו לנתב"ג "נאלצנו" להיפרד ללא חיבוק ונשיקה בשל הצטננות קשה (שיעול ונזלת) בה נתקפתי ביומיים האחרונים של המסע ובמהלך הטיסות חזרה. על כך התנצלתי בפניך בעת הפרידה..., ואני שב ומבקש להתנצל שנית...
הטיול הזה לסין, מבחינתי, הינו ציון דרך בעל ערך אישי מיוחד. בעוד אחד עשר יום אחוג החלפת קידומת לגיל 70.
אישית, אין ספק בליבי, כי אם תדבק במשימה ובמטלה הפוליטית, אותה היבעת בפניי במהלך הטיסה הלילית ארצה, אתה עשוי בהחלט להצליח.
יתר על כן, אם וכאשר אכן תפעל במגמה זו, ותאות לכך, אשמח לסייע מניסיוני בארגון ושיטות.
קיימת אימרה מוכרת על פיה היכולת להגדיר יעדים, לגזור מהם מטרות משנה בדרך להשגת היעדים, לשכנע את ציבור הנלווים אליך באיכות היעדים, ונכונות המטרות, לדעת בוודאות את הנתיבים המובילים אליהן, והפגנת הכושר להוביל בהם, בהשקט ובבטחה, את חברי הקבוצה, עד להשגת המטרות בשלמותן, וכפועל יוצא מכך, מיצוי מלא של היעדים בסיור. כל אלה הם מרכיביה של התכונה המוגדרת בפי רבים כמנהיגות.
בנטייתי האישית למעקב אחר פרטים קטנים כגדולים, שמתי לב ומצאתי, כי בנוסף לידע העשיר והמפורט במגוון נושאים רלוונטיים, אתה ניחן גם באותן תכונות וערכים המעידים על יכולת מנהיגות, מחד, ואינטליגנציה רגשית (EQ) מאידך. זיהית כבר בתחילה את אלה מחברי הקבוצה הנדרשים לתשומת לב, סיוע, והשגחה מתמדת, ומצאת את הדרכים הנאותות להתגבר על מחלוקות אישיות ופערי התנהגות בין המשתתפים בטיול. זאת, ובנוסף ליכולת להתמודד עם תלונות וקובלנות, והענקת פתרון הולם לכל בעיה ותקלה.
ראוייה לציון, גם ההתמדה להישאר כמאסף בכל טיסה. בהליכי הכרטוס Check-in, מבדקי הבטחון, והעלייה למטוס, על מנת לוודא את שלמות חברי הקבוצה.
אשמח לשמור עימך על קשר גם בהמשך, הן אם בייעוץ לתכנון ועריכת טיולים בעתיד, והן אם בזימון הרצאות לקבוצת החברים שאנו שותפים לה, ואשר יעודה, בין השאר, הוא האזנה להרצאות בערבי שישי אחת לחודש- חודשיים.
רב תודות על ההזדמנות שנפלה בחיכי להשתתף במסע לסין שנערך בהדרכתך.
בברכת חג עצמאות שמח,
רון אלגור
 

חן אליעז, סין 4/19
חן אליעז, סין 4/19

2019  
Dear Guy ;
I am writing to you to express my gratitude to a great tour to China  , guided by Chen Eliaz.
I made all the way from USA to an expedition , guided by Chen,  whom I have never heard about before , but I will never forget to the rest of my life.
I can say that I have had an unforgettable experience. He depicted China in vivid  colors, I have never been  used to see before. (We have many Chinese people here,   many huge china towns and an ample of  china culture spread  around ) . 
With his deep knowledge, and enthusiasm ,and the most , his desire to share those emotions  with the group, I was drawn into a deep extasy of  being   in China.
It was a tranquilizing experience . The more I saw and learnt from him the more I wanted to dive deeper in. It was never enough. The more I asked the more answers and new horizons exposed to me . He was never tired not to answer . A fountain of an  endless knowledge  with a strong stream of enthusiasm !
It was  a real time extended course in China culture , history , religious , geography, architecture, archeology and more.
His background in archeology , and other sciences makes him such a great teacher and guide . However this  is not enough. His continued education through the years and constant updates are beyond words
Moreover , he has  a very charismatic personality , and we could see how he managed to negotiate around with all the different tribes , and people on our way.  
His arrangement and scheduling were punctate  , and always on time .he managed our huge ( and I must admit very difficult  to manage and control)  group  easily. Somehow, despite and the differences and  many times  opposite interests of the members he managed to make  all to be in  harmony, happy and satisfied . 
The tour schedule preparation and itinerary were very professional !; not only site seeing which were very intense, but also very thorough , due of course to his deep explanations.  Transportations was fast and smooth ., and the most we have had the opportunity to see many shows of different styles  and to be exposed to China contemporary and traditional culture. I personally visited during those days 5 different shows including the mask opera.
He managed to unfold the history of China in such a charming way in unforgettable manner.
Every place every milestone we have been in, was deeply imprinted in my memory  forever , just because he did it so well.

The result-   I am going to book all the tours available with him !
Cheers,  and thanks for such an unforgettable experience .
Thank you  for giving me the opportunity to meet Chen

חן אליעז, סין 9/2019
חן אליעז, סין 9/2019
חן אליעז, סין 9/2019
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 01/2020
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 01/2020
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 01/2020
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 01/2020
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 01/2020
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 01/2020
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 01/2020
חן אליעז, וייטנאם וקמבודיה 01/2020

לכבוד                                                                                                           27.1.20
מר גיא רווה
מנכ"ל חברת 'מסעות'

א.נ שלום,

הנדון : טיול חברת מסעות לוייטנאם ולקמבודיה 8.1.20-21.1.20 בהדרכת חן אליעז.

לפני שבוע חזרנו בשלום מטיול נפלא , ואני עדיין אפופה בחוויות שעברנו.
אני רוצה להודות לחברת מסעות על ארגון טיול מוצלח., החל משלב ההרשמה, דרך מפגש הקבוצה,
הכנת התיק לנוסע עם מפה איכותית וערכת השמע.
אתייחס קודם כל לצדדים הטכניים.- הכל היה מתוזמן כהלכה, המתנות לטיסות, הקליטה בבתי המלון סבלות מזוודות, ובמסעדות.
בתי המלון: החדרים , הארוחות שהוגשו וכל השירותים שניתנו היו ברמה גבוהה והפתיעו אותי לטובה. האוטובוס היה בסדר, אך לא למעלה מזה. נהגים מצויינים.
מסעדות : נבחרו מסעדות יפות שהיוו חוויות בפני עצמן. נוכחות מקומיים רבים העידה על כך שהמקום אינו לתיירים בלבד. האוכל היה מגוון וכך יכלו כל בעלי הטעמים והחשקים , למצוא מטעמים בשפע . (כולם נהנו, למעט משתתפת מפונקת וקולנית אחת).
אתרים : כל המקומות שנבחרו לטיול זה היו מעניינים, מעשירים, משקפים את וייטנאם על כל גווניה ונתנו לי כתיירת תמונה על העושר התרבותי, ההיסטורי, הנופי, החקלאי, הפסיפס האנושי ואורח החיים הכל-כך מיוחד של בני העם הוייטנאמי . לא פסחנו על אתרים המציגים את המלחמה הנוראית וע"י כך קיבלנו זווית ראייה נוספת מתוך כבוד רב למקומיים.
המדריך: חן אליעז הוא המדריך שעשה את הטיול לכ"כ חוויתי. הוא והמדריכים המקומיים אירגנו טיול של אפס תקלות. אך העיקר הוא כושר ההדרכה של חן אליעז.
יש לחן ידע עצום בתחום ההיסטוריה והארכיאולוגיה המקומית ובכלל בעל ידע עולם. קורות המלחמות ותהפוכות השלטון, המצב הפוליטי, הכלכלי והאזרחי כיום. הוא מצוי בנבכי התרבויות , הדתות והשקפות העולם שבמזרח. מכיר את המנהגים , המאכלים, הפירות והפרחים.
הגדולה של חן טמונה ביכולת שלו לספר סיפור. הוא אינו מרצה או מדקלם, אינו חדור פתוס, אלא בקול נעים , בשפה עשירה , המלאה בשמות תואר מיוחדים, הוא מפליא להעביר תחושות, רגשות, טעמים, של העמים המקומיים ותרבותם מתוך כבוד רב ואהבה. כך הצליח חן בכישוריו להעניק לנו חוויה מיוחדת בטיול. מעבר לכך, גם בזמן הפנוי , המשיך לטייל עימנו ובכלל ענה לכל שאלה ונענה לכל בקשה בסבלנות ובאורך רוח .
השתתפתי במספר טיולים מאורגנים. זכיתי לכך שהמדריכים היו טובים והטיולים היו מוצלחים , אך חן הוא המדריך הטוב ביותר !!!!!
אשמח להשתתף להבא בטיולים בהדרכת חן אליעז היחיד והמיוחד.
                                                                        
                                                                                      תודה לחברת 'מסעות'
                                                                                       בברכה
העתק : חן אליעז                                                               אסתר אייל,
                                                                                      תל אביב
 

חן אליעז, ליטא ולטביה 9/22
חן אליעז, ליטא ולטביה 9/22

גיא שלום. 
היום חזרנו מטיול לליטא ולטביה עם המדריך חן אליעז. מבקשים לשתף אותך ברשמים שלנו לגבי הטיול ואופן הובלתו על ידי המדריך חן.
ראשית ברצוננו לציין כי הטיול הוכן בקפידה על ידי המדריך תוך מחשבה על כל הפרטים קטנים כגדולים. חן ניהל את כל האופרציה בצורה מקצועית , אנושית ובאורך רוח אשר חיברו את חלקי הקבוצה לחטיבה אחת מאוחדת להפליא. חן לא חסך מאיתנו דבר וניכר היה כי טוב ליבו נתון לכל צורך של כל אחד מן המטיילים. אנו מטיילים עם מסעות כבר מספר פעמים וכל פעם המדריכים מגביהים את הרמה, הפעם נחשפנו לחן וליכולותיו הייחודיות ולאיכויות האישיות שלו.מבקשים להעביר דרכך את הערכתנו ותודתנו הרבה לחן ולציין לשבח את העבודה שאתם עושים במסעות.
 
בברכה,
עירית ואופיר לוי
גדרה

חן אליעז, יפן 3/2023
חן אליעז, יפן 3/2023

 

שלום גיא,

אישי ואני נוסעים ותיקים ונאמנים ל"חברת מסעות" משום הניסיון הטוב שיש לנו. מסיבה זו אנחנו מגיעים לטיולים של מסעות עם ציפיות מאד גבוהות,

אשר לשמחתנו באות על סיפוקן באופן מלא ומוחלט.

לפני שבוע חזרנו מטיול "פריחת הדובדבן" ביפן בהדרכתו של חן אליעז, טיול  שבו חברו כל המרכיבים להצלחה מדהימה!

1. חברת מסעות אשר ארגנה את הטיול לפרטי פרטים ודאגה לכל הלוגיסטיקה שעבדה ללא דופי.

2. עיתוי הטיול תאם כמו כפפה את עונת "פריחת הדובדבן" העצים בכל מסלול היו בפריחה מלאה בגווני לבן וורוד ואפילו הר הפוג'י הראה את עצמו לקראת סוף הטיול.

3. הקבוצה הייתה מדהימה. אנשים מאוד איכותיים ונעימים, ממושמעים באופן קיצוני, כך שמהר מאוד התגבשנו ונהנינו להיות חלק ממנה.

4. אחרון ברשימה אך הראשון במעלה - המדריך חן אליעז. חן עשיר כרימון בידע על המזרח הרחוק, על יפן והמורשת שלה ובכלל.  ידע שלא יסולא בפז!

    בנוסף לידע העשיר שלו, יש בו תשוקה לשתף ולהעביר אותו בשפה כל כך עשירה ובצורה כל כך מעניינת, כך שהיה בנו הרצון לשמוע ולחוות עוד ועוד. לחן יש את

   כל התכונות להוביל ולהנהיג בחן ובנועם, ולדעתנו הצנועה חן הוא נכס יקר לחברה

   אין לנו ספק שבטיולים הבאים שלנו בחברת מסעות, נחפש אותו כמדריך ונצטרף בשמחה לטיולים בהדרכתו.

   יצוין גם כי המדריכה המקומית – מי-הו הייתה מדהימה בכל התיאומים עם הגורמים שנתנו לנו את השירותים. הכל נעשה בדייקנות ובתודעת שירות מעולה.

   חן ומי-הו עובדים בשיתוף פעולה מלא ובסנכרון ראוי להערכה.

תודה גדולה גם למורן על טיפולה המסור בתחילת הדרך.

אנחנו שמחים להיווכח שהחב' מסעות שוברת את השיאים של עצמה ועל כך שפו גדול!!

אנא העבירו עותק מכתבנו זה לידיעת חן.

באיחולי יישר כח

ובציפיות גבוהות לטיולים הבאים,

יעל ואבי דובינסקי

קרית חיים

050-7609225

יעל דובינסקי

נייד – 050-7609225

[email protected]

 

חן אליעז, סלובקיה אוהבי לכת 5/23
חן אליעז, סלובקיה אוהבי לכת 5/23

חן היקר,
הגענו קרוב לקו הסיום של טיול מהנה והאמת היא , שהדבר קורה עם קצת עצב על כך שצריך לעזוב מקום יפה שכזה.
הסופר האמריקאי וויליאם וורד אמר (בהשאלה למובילים)
המדריך הפסימי מתלונן על הקבוצה על רוח הקבוצה, המדריך האופטימי מצפה שהרוח תשתנה, המדריך החכם מכוון את המפרש בהתאם.

חן, כמדריך ידעת להביא לידי ביטוי את כל יכולותיך ולתת הרגשה חמה ומחבקת לכל אחד מן המשתתפים. לא ישבת ולא נחת עד שלא ווידאת שכל אחד מן המטיילים בקבוצה קיבל את מה שהיה צריך. זה לא נסתר מעיננו ואנו מוקירים לך תודה על כך.
היכרותנו מתבססת על טיולים קודמים במחיצתך וסגנונך אינו חדש לי אך מוצא חובה לציין את הידע המפליג שלך בהיסטוריה , גיאולוגיה , עולם החי והצומח ותחומים רחבים נוספים.
את כל זה יצקת לתוך שיח של הומור, אווירה טובה, דאגה ונתינה ברמה הכי גבוהה שיש.
ולנו כקבוצה , חכם סיני (שינג שיונג) אומר שלא משנה כמה נשימות נשמת אלא כמה רגעים עצרו לך את הנשימה.
אני משוכנע שכל אחד מאיתנו חוזר הביתה עם כמה רגעים כאלה שלא היו קורים אם חן לא היה מחבר אלינו את הרגעים הללו.
תודה רבה לך חן מקרב לב.

מכל משתתפי קבוצת סלובקיה
מאי 2023

צור קשר